اقتصادیانتخاب سردبیرگفتگو

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با «بازار24» مطرح کرد
ضرورت حمایت ویژه از صنعت لوازم خانگی در پسابرجام

یک اقتصاددان با اشاره به احتمال بازگشت برخی شرکتهای خارجی به ایران در دوران پسابرجام هشدار داد:تامین امنیت ملی زمانی ممکن است که ابتدا امنیت و خودکفایی اقتصادی کشور تامین شود،بنابراین لازم است دولت در دوران پسابرجام از صنایع پیشران کشور مانند صنعت لوازم خانگی حمایت کند.

عبدالمجید شیخی در گفتگو با بازار24 ادامه داد:نگاهی به کارنامه کشورهای موفق شرق آسیا نشان میدهد آنها در بازه های زمانی مختلف اقدام به ممنوعیت واردات کردند چرا که به درستی نقشه راه پیشرفت صنعت خود را در بی نیازی از غرب تعریف کردند و اجازه ندادند بازار کشورشان بوسیله کالاهای مصرفی فتح گردد.

این اقتصاددان افزود:متاسفانه امروز شاهد آن هستیم برخی سودجو،تلاش میکنند دوباره ارز کشور را صرف واردات کالاهای مصرفی کننند که این اقدام امنیت اقتصادی کشور را تضعیف میکند.

شیخی بیان کرد:از طرفی توقع داریم تولیدکنندگان داخلی هم تلاش کنند همگام با شرکتهای معتبر جهانی حرکت کنند ضمن اینکه در بحث قیمت نیاز است با ارائه مشوق های دولت،کالا با شرایط مناسبی به دست مصرف کننده برسد.

این اقتصاددان در پایان تسهیل شرایط تولید،معافیت مالیاتی و بهبود محیط اقتصاد کلان را در جهت تقویت تولیدکنندگان داخلی موثر عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا